top of page

איך מיישמים הוגנות בעסקים כלפי לקוחות וספקים?

לאחרונה פגשתי אדם מעניין, שסיפר לי על העסק שלו ושל שותפו. הם מייצרים במזרח ומוכרים באירופה. לא מחזיקים מלאי, ולא משלמים הוצאות קבועות של אלפי שקלים בחודש. הם מנצלים את הידע והניסיון לגבי המוצר שפיתחו, מצד אחד, ואת הכישורים השיווקיים, מצד שני, כדי להיות עסק בינלאומי. דוגמה יפה שממחישה איך עסק קטן מנצל בחוכמה פערי מחירים בעולם שהפך כבר לפני שנים רבות לכפר גלובלי קטן.

"בערכי העסק שלנו הכנסנו ערך שנקרא Fairness - הוגנות. כאשר אני נפגש עם ספק או עם לקוח, אני רוצה להבין יחד איתו את התועלות שלו. אם לא יהיו לשנינו תועלות לטווח ארוך מהקשר העסקי בינינו, הקשר לא יחזיק מעמד, וחבל להתאמץ מלכתחילה. עדיף לבחור ספקים או לקוחות, שהקשר העסקי ביניכם ממנף את שניכם (ולטווח הארוך). זאת הוגנות."

הוגנות כלפי ספק פירושה לבדוק אם אתם משתלבים באסטרטגיה העסקית שלו: "הספק שלי במזרח היה מוכן לשנות ולהתאים את כל מפעל הייצור שלו לצרכים שלנו". מבחינת בעל העסק, זו הייתה הוכחה לכך שהגישה שלו נכונה, שהוא באמת מצליח לייצר לספק שלו ערך הוגן, שמבטיח קשר לטווח ארוך.

זאת דוגמא אחת להוגנות כלפי ספקים ובטוח שיש דוגמאות נוספות. ומהי הוגנות כלפי לקוח? מוצר איכותי, מחיר ראוי, חוויית לקוח נעימה ודאגה כנה לכך שהמוצר שלכם עונה על צורך אמיתי שלו.

הוגנות היא גישה שמבטאת יחס של Win-Win. לפני שתכניסו לקוח או ספק חדשים לעסק, כדאי שתבדקו איך לממש ביחסים ביניכם את ערך ההוגנות בצורה מושכלת ובחשיבה לטווח ארוך. קשרים טובים בסביבה העסקית חייבים להתבסס על יחסים הוגנים.

Kommentare

Mit 0 von 5 Sternen bewertet.
Noch keine Ratings

Rating hinzufügen
bottom of page