top of page

בשתי פגישות ייעוץ בעסק אפשר לעשות הרבה

אודי הוא בעל עסק שחבר הפנה אלי לייעוץ עסקי. דיברנו כמה דקות בטלפון וסגרנו על המוצר הייחודי שפיתחתי "בשתי פגישות איתי תקבל תמונה מדויקת על מצב הכספים בעסק שלך" ויצאנו לדרך.

בפגישה הראשונה אודי הציג לי עסק די מורכב שמנהל במקביל שני אתרי מכירה באינטרנט (האחד בתחום מוצרי טבע והשני בתחום עיצוב הבית). הוא התקשה להבין מהי הרווחיות של כל אחד מהאתרים, איך לשייך נכון את ההוצאות בין שתי הפעילויות, ומעל לכל, היו בעיות בתזרים המזומנים שהלחיצו אותו מדי חודש. "אני לא ישן כשאין כסף בחשבון וצריך לשלם משכורות עוד כמה ימים", הוא סיפר לי.

אחרי הפגישה הראשונה אודי שלח אלי את הנתונים הכספיים של העסק. בשלב הראשון הפרדתי בין הפעילויות ולאחר מכן בדקתי כל פעילות בנפרד. בסיומו של התהליך התקבלה תמונה ברורה של הפעילות העסקית והרווחיות של כל אחד מהאתרים. התברר שאתר אחד מרוויח כסף, והשני עדיין מחפש את נקודת האיזון אבל גם הוא משתפר בהדרגה.

במהלך העבודה התברר לי עד כמה בעלי עסקים חסרים ידע וניסיון כדי להציג בעצמם את התמונה האמיתית ועל בסיסה לקבל החלטות עסקיות. "הכול באוויר" הוא אמר לי בפגישה הראשונה, "חסרים לי נתונים שיעזרו לי לנהל את העסק. ואם אני מבקש דוח מהרואה חשבון אני לא מבין ממנו כלום ונהיה עוד יותר מבולבל״.

אחרי מספר ימים נפגשנו לפגישה השניה והצגתי לו את הנתונים בצורה ברורה. הסברתי לו איך נכון בעיניי להסתכל על המספרים של העסק. עברנו על השינויים במכירות ועל הרווחיות הגולמית. בדקנו את מבנה ההוצאות ודיברנו בהרחבה איך לייעל את ההוצאות המהותיות בעסק. הבנו מהן הסיבות לבעיות בתזרים המזומנים ומצאנו פתרונות לניהול התזרים ללא חריגות ממסגרת האשראי בבנק. ככל שהתקדמנו בתהליך אודי הפך לרגוע ומחויך יותר. הוא הרגיש שחוזרת לו השליטה בעסק ושהוא מבין איפה הכסף אחרי תקופה ממושכת בה היה מבולבל מאוד.

בסיום התהליך אני משוכנע אפילו יותר שייעוץ פיננסי לעסק הוא לא מותרות, הוא Must. הוא נותן לבעלי עסקים כלים אפקטיביים לניהול העסק. תהליך הייעוץ הופך אותם למנהלים טובים יותר ועוזר להם לקבל החלטות עסקיות נכונות ומקצועיות לטובת העסק.

bottom of page