חודש דצמבר אצל בעלי עסקים הוא חודש של סיכומים, הסקת מסקנות ומחשבות לקראת השנה הבאה. תכנון לשנה הבאה חייב להתבצע לאחר ניתוח של הפעילות העסקית בשנה החולפת. זהו הבסיס לתכנון השנה הבאה. רשמתי כאן מספר נושאים שכדאי לבעלי עסקים לחשוב עליהם בסיכום הפעילות והתכנון לשנה הבאה:
1. היו לכם תוכניות במהלך השנה לגבי המכירות והרווחיות של העסק - איפה אתם עומדים ביחס אליהן? במצב טוב, רע או איפשהו באמצע? מה תכנון המכירות והרווחיות לשנה הבאה?
2. מוצרים חדשים - הצלחתם להכניס מוצרים חדשים או לחזק מוצרים קיימים? מהי רמת המלאי שאתם נכנסים איתה לשנה הבאה? מה תמהיל המוצרים הנבחר שלכם לשנה הבאה מבחינת רווחיות והיקף מכירות?
3. אשראי - איך מימנתם את הפעילות העסקית השנה - באמצעות ההון של העסק או באמצעות אשראי בנקאי שהתייקר משמעותית? מהם צרכי האשראי של העסק לשנה הבאה?
4. בניתם את המותג, את המוניטין של העסק? שיפרתם את הקשר עם הלקוחות תוך בניית מאגר לקוחות טוב ואיכותי?
5. מה טיב היחסים שלכם עם הספקים והעובדים שלכם? פעלתם בצורה הוגנת וניסיתם ליצור Win-Win Situation? עם איזה ספקים ועובדים אתם מרגישים בטוחים להמשך פיתוח העסק?
6. מה לגבי תרומה לקהילה - האם הצלחתם למצוא מקום שבו העסק שלכם יוכל להשפיע לטובה על הסביבה שבה הוא פועל?
לסיכום, מומלץ לבעלי עסקים להכין תוכנית שנתית עם יעדים ולעקוב אחריה במהלך השנה. מדי כמה חודשים (אולי פעם ברבעון) רצוי לבדוק איפה אתם עומדים מול תוכנית העבודה על ידי בדיקת הפעילות בתקופה החולפת והסקת מסקנות מה כדאי לשפר לתקופה הבאה. תכנון מראש של הפעילות העסקית יעזור לכם לנהל את העסק טוב יותר.
--- > כאן המקום לציין שאם אתם לא מסוגלים מסיבות שונות לעשות את התהליך הזה לבד, אני יכול לעזור לכם בתהליך הכולל ניתוח הפעילות העסקית בשנה החולפת, הסקת מסקנות נכונות וכניסה ממוקדת לשנה הבאה.
Comentarios