אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת העסק הוא יחסי הגומלין עם הלקוחות. בניית קהל לקוחות איכותי היא נכס שמחזק את המוניטין של העסק. יש להקדיש תשומת לב רבה לחוויית הלקוח ולספק לו חוויה, שתגרום לו לחזור אלינו שוב ושוב ולהעדיף אותנו על פני המתחרים. בקשר בין הלקוחות לעסק, עולות סוגיות רבות שיש לפתח כלפיהן גישה חדשה.
אחת הסוגיות היא תמחור המוצרים, והאתגר המורכב הטמון בה הוא איך לגרום ללקוח להרגיש שהוא משלם מחיר סביר והוגן עבור המוצר או השירות שהוא מקבל.
הדרך הטובה ביותר לבדוק סוגיה זו היא לשים לב איך אתם פועלים כצרכנים: מתי נכנסתם לעסק כלשהו והרגשתם שמנסים "לעבוד" עליכם, ומתי הרגשתם שלמוכר אכפת מכם? מתי המחיר נראָה לכם מופרז ומתי הוגן? מה בחוויית הלקוח גרם לכם לחזור לאותו עסק? אם תשימו לב איך אתם פועלים כצרכנים, תפיקו מכך תובנות מעניינות שתוכלו ליישם בעסק שלכם.
נסו ליישם את התובנות החיוביות מהחוויה שחוויתם כצרכנים, ומהתובנות השליליות – למדו מה לא לעשות. את היחס הטוב שקיבלתם, העניקו גם ללקוח שלכם, ואת היחס הלא טוב – חסכו ממנו, אם אתם רוצים לראות אותו שוב.
התחרותיות היום גדולה מאוד. לכן, מה שיקבע אם לקוח יתחבר לעסק שלכם או לא, היא חוויית הלקוח שתיצרו – האנרגיות הטובות, הדאגה והאכפתיות שתקרינו. המטרה היא לעטוף את הלקוחות, ולא רק "לדחוף" להם מוצר. לקוחות יעריכו את הגישה הטובה שלכם, והיא תהפוך אותם ללקוחות נאמנים לטווח הארוך.
Comments