האם כדאי להוריד מחירים כדי להשיג לקוחות נוספים? עד כמה? אם מדובר בעסק מתחיל, סביר מאוד שבאמצעות הורדת מחירים, הוא רוצה להשיג לקוחות חדשים. השאלה היא מתי מפסיקים להשתמש באמצעי זה, או שזאת האסטרטגיה של העסק לטווח ארוך?
אם זאת אסטרטגיה של העסק לאורך זמן והרווחיות הולכת ונשחקת, מה יוצא בסוף? האם נוכל להקריב את הרווחיות לאורך זמן? מטרת העסק היא להרוויח, והגדלת נתח שוק הוא רק אמצעי ולא מטרה בפני עצמה.
אם הורדת מחירים לצורך הגדלת נתח שוק היא האסטרטגיה העסקית, כדאי לחשוב מראש מה עושים עם נתח השוק שהשגנו בשלב מאוחר יותר. כלומר הורדתי מחירים, קלטתי לקוחות חדשים והשגתי נתח שוק נוסף – מה אני עושה איתו? איך אני גורם ללקוחות החדשים לקנות מוצרים או שירותים נוספים? איך אני משמר את הלקוחות החדשים לאורך זמן? במקרים כאלה ההשקעה, באמצעות הפסד הרווחיות, מועילה בטווח הארוך. אם אין תוכנית כזאת, ונמצאים במגמה של הורדת מחירים מתמשכת, סימן שיש בעיה בעסק. לאורך זמן העסק יעבור מרווחיות לאיזון, ומשם להפסד. לכן הורדת מחירים לצורך הגדלת נתח שוק יכולה להיות דבר חיובי, אם יש תכנית אסטרטגית לטווח הארוך מה לעשות עם הלקוחות החדשים.
דבר חשוב נוסף הוא שיש דרך למדוד מה קרה עם נתח השוק לאורך זמן. האם אתה יודע למדוד כמה מהלקוחות החדשים נשארו לקוחות פעילים אחרי מספר חודשים? כמה מהם הגדילו את סך הקניות בעסק אם בכלל? אם המדידה מראה סימנים חיוביים, אז האסטרטגיה מצליחה. אבל אם הסימנים שליליים, כנראה שהאסטרטגיה של הורדת מחירים לצורך הגדלת נתח שוק לא יעילה.
לתאום פגישת ייעוץ שלחו הודעת ווטסאפ : https://wa.me/972545606843
Comments