כדי לנהל עסק בצורה מקצועית כדאי לקבוע תקציב מכירות.
שלב ראשון - סדרו בטבלה את נתוני המכירות שלכם מהשנה האחרונה לפי חודשים (בהנהלת חשבונות קיים דו"ח שכותרתו "מכירות לפי חודשים". שימו לב שדוח המכירות לפני מע"מ).
שלב שני - בהתבסס על גיוס לקוחות חדשים ועל הכנסת מוצרים חדשים (או צעדים אחרים שאתם מתכננים לעשות בעסק), נניח שקבעתם יעד להגדיל את המכירות ב-20%. זאת אומרת, אם המכירות השנה הסתכמו במיליון ש"ח, היעד לשנה הבאה יהיה 1.2 מיליון ש"ח. שימו לב באילו חודשים אתם צופים גידול במכירות, ואם יש תנודתיות בעסק. סדרו את הנתונים בטבלה בהתאם לכך, לפי הצפי.
סעיף המכירות הוא הסעיף המרכזי בבניית התקציב, וממנו נגזר תקציב ההוצאות. לכן בבניית התקציב, תחילה יש להעריך את המכירות הצפויות, ולאחר מכן יש להתאים את ההוצאות להיקף המכירות.
שלב שלישי - כדי להשיג את היעד, נסו לרשום בשלוש נקודות (לא יותר) איך אתם מתכננים להשיג את היעד של הגדלת המכירות – מה עבד טוב בשנה האחרונה שתרצו לשמר, מה תרצו לחדש ומה לא רווחי וכדאי לצמצם.
שלב רביעי - לאחר התכנון, עקבו מדי חודש אחר המכירות בפועל באמצעות הטבלה, ובדקו אם התחזית שלכם מתממשת. אם לא, חשבו מה לשפר, ובמידת הצורך, עדכנו את התחזיות. העיקר הוא להיות עם "היד על הדופק" ולעקוב אחר המכירות במהלך השנה.
Kommentare