לפני כמה ימים התקשר אלי בעל עסק ושאל:
"אני רוצה לבנות אתר חדש לעסק ולקדם אותו בגוגל וברשתות החברתיות. איך אני צריך להתייחס לזה: כאל השקעה או הוצאה שוטפת, ובכמה אני צריך למכור כדי לכסות את העלויות?"
איך לגשת לסוגיה?
1. ראשית צריך להפריד בין עלויות הפרסום החודשיות בגוגל וברשתות החברתיות לבין הקמת האתר. ההתייחסות להקמת אתר אינטרנט היא כאל השקעה למספר שנים ולא כהוצאה שוטפת. אם נניח שבונים אתר כל 3 שנים, אז את עלות האתר מחלקים ב-36 חודשים כדי לקבל את העלות החודשית (נקרא גם "הוצאות פחת").
פרסום - 4,000 ש"ח בחודש.
הקמת אתר (פחת) - 30,000/36 ש"ח = 833 ש"ח בחודש.
סה"כ תוספת הוצאה חודשית של 4,833 ש"ח.
2. כדי לנתח את הרווחיות ולהבין בכמה צריך למכור כדי לכסות את עלויות החודשיות שנוספו, צריך להפריד בין הוצאות משתנות להוצאות קבועות.
בעסק המדובר כאן אלה הנתונים השנתיים של המכירות וההוצאות המשתנות:
מכירות | 663,804 |
הוצאות משתנות: | |
עלות המכר/קניות | 374,576 |
פרסום ושיווק | 21,473 |
שליחויות והובלות | 26,974 |
עמלות כרטיסי אשראי | 15,701 |
סה"כ הוצאות משתנות | 438,724 |
רווח אחרי הוצאות משתנות | 225,080 |
רווח אחרי הוצאות משתנות ב-% | 33.9% |
3. כדי לכסות עלויות חודשיות נוספות של 4,833 ש"ח, בכמה צריך למכור?
4,833 ש"ח / 33.9% = 14,256 ש"ח.
4. יש טענה שאומרת שעלויות הפרסום צריכות להיות 5% מההכנסות, כלומר תוספת עלויות של 4,833 ש"ח צריכה להביא הכנסות של 96,660 ש"ח. תראו אם זה רלוונטי אצלכם, או לא ריאלי, או שיקח זמן להגיע למספר הזה.
> אם יש בעיה דברו איתי…
Comments