top of page

השבוע פנה אלי בעל עסק צעיר ומוכשר לפגישת ייעוץ וקבענו לקיים את הפגישה הראשונה בזום. אחרי כמה דקות הבנתי שאין לו רקע בניהול עסק והלימוד הוא (בעיקר) מטעויות, כמו אצל בעלי עסקים רבים. בגלל שהוא צעיר והעסק קיים זמן קצר יחסית, הוא לא הספיק לעשות הרבה טעויות, אבל הוא בדרך לשם.

ניסיתי להבין אם יש קובץ כלשהו שהוא עובד איתו, חישוב רווחיות או משהו שאפשר להסתכל עליו. כלום. קלטתי שאני מדבר סינית אבל הוא מגלה התעניינות במה שאני אומר לו. כלומר יש רצון ומוטיבציה ללמוד שזאת כבר התחלה טובה.

במהלך הפגישה הוא אמר שהוא לא יודע איך לקבל החלטה - האם יש לו מספיק כסף להוצאה חודשית נוספת של 6,000 ש"ח לפרסום ושיווק וכמה כסף הוא יכול להעביר לחסכונות. אמרתי לו שבאמת קשה לדעת ולקבל החלטות אם אין תזרים בעסק. זה היה בדיוק הזמן לפתוח את קובץ תזרים המזומנים שמלווה אותי כבר שנים. הכנסתי אותו בעדינות לתוך הקובץ והראיתי לו איך קובץ פשוט משנה לו את החיים ומקל עליו את ניהול העסק. בגלל שהוא זריז ומוכשר הוא ישר אמר: "אני חייב כזה קובץ".

קבענו פגישה נוספת אצלי במשרד עם דפי בנק והתוכנית שלו מה הולך לקרות בעסק בחודש הבא. בנינו ב-2 פגישות תזרים לעסק. יצא מעולה, ללקק את האצבעות ממש. סגרנו בזה שהוא מתחיל לעבוד עם הקובץ ופונה אלי בהמשך להכנת תקציב שנתי ל-2024. כל הכבוד.

bottom of page