נניח שהעסק שלכם הוא גלריה למכירת חפצי אומנות, שפועלת כבר שנים רבות. למרבה הצער, נקלעתם לקושי תזרימי ואתם רוצים למכור את אוסף פריטי האומנות שבגלריה – איך אתם ניגשים למכירה? בשלב הראשון, תצלמו כנראה את יצירות האומנות המוצעות למכירה. ובשלב השני, תתחילו לחשוב למי לפרסם את התמונות.
המעגל הראשון שכדאי לפנות אליו הוא מעגל הלקוחות שלכם, שמורכב מלקוחות שקנו מכם יצירות אומנות, שאוהבים את הכישרון האומנותי שלכם, שמכירים אתכם ושיצרו איתכם קשר אישי – כל אלה הם נתוני פתיחה חזקים (בשפה המקצועית, מוניטין) שיכולים לקדם את המכירה.
אבל לצערנו מתגלה בעיה: אין לכם רשימת לקוחות מסודרת, או דף פייסבוק עסקי מסודר, שדרכו אתם יכולים לפנות ללקוחות הנאמנים ולהציע להם את פריטי האומנות.
סביר להניח שלקוחות רבים זוכרים את הקנייה הקודמת אצלכם בגלריה, ופריטי האומנות שקנו אצלכם מונחים בגאווה בסלון ביתם. אם רק היו נחשפים לאוסף היצירות המוצע למכירה, הייתם מצליחים למכור פריטים רבים ולהתאושש בהדרגה מהקושי התזרימי. כמה חבל.
לסיכום, רשימת לקוחות מסודרת היא חובה בכל עסק. שימור לקוחות חשוב לא פחות מגיוס לקוחות חדשים. עסק יכול לקום או ליפול על ניהול לא נכון של רשימת לקוחות ושל המוניטין שלו. לכן, הרכיבו רשימת לקוחות והקפידו להיות איתם בקשר. תנו להם להרגיש את היחס שלכם. אולי תזמינו אותם לקפה, לשיחה או לסדנה מעניינת מפעם לפעם. שפרו את הקשר איתם ואת חוויית הלקוח שלהם בעסק שלכם.
Comments