במצגת הדרכה ליועצות משפחתיות, לקראת הקמת עסק, הכנתי רשימה של תכונות שלדעתי דרושות לבעלות עסק מסוג זה – בין שהן קיימות בהן בצורה טבעית ובין שעליהן לרכוש אותן.
אני חושב שתכונות אלה רלוונטיות גם לבעלי עסקים אחרים, ולכן אני רוצה לשתף אתכם ברשימה:
מקצועיות – עלייך להכיר את המקצוע שלך היטב. נושא שאינך בקיאה בו – חקרי או התייעצי עם קולגה לגביו. כמעט בכל תחום יש קבוצות וואטסאפ או פייסבוק מקצועיות, שאפשר להצטרף אליהן ולספוג מהידע ומהניסיון המשותף. לא יעלה על הדעת שהלקוחה שלך לא תקבל ממך את התשובה המקצועית ביותר.
התמדה – חובה! החלטת לפתוח עסק? תני לו זמן להתרומם. לא כדאי לשנות את ההחלטה בכל כמה ימים. שקלי היטב אם לפתוח את העסק, והתייעצי עם כל מי שצריך, אבל אם כבר החלטת לפתוח אותו, תני לו זמן להתרומם, והיי שלמה עם ההחלטה שלך.
גמישות במוצר – את כמו ספרייה גדולה של ידע, ובהתאם למקרה שלפנייך, את שולפת את הידע הנחוץ ללקוחה שלך. אל תעמיסי עליה נתונים ומחקרים שעלולים לבלבל אותה, אלא קודם הביני את הצורך שלה, ואחר כך שלפי את הידע הרלוונטי לה.
הכלה של הלקוח – כניסה לביתה של משפחה היא מאתגרת מאוד (במקרה של יועצות משפחתיות, אבל רלוונטי לכל לקוח). את נכנסת כיועצת, אבל את הרבה יותר מכך עבור המשפחה. את מלווה אותה באחת התקופות המאתגרות בחייה. לכן נדרשת ממך רגישות לסיטואציה המשפחתית שאליה את נכנסת. יועצת הוא תפקיד עם המון רגש, שצריך לעטוף באמצעותו את הלקוחה שלך.
יצירתיות – כבעלת עסק, עלייך להיות יצירתית מאוד. עלייך לפתח בהתמדה את שירותים שלך ואת יכולות הליווי והייעוץ שלך. היכולת שלך להיכנס לתוך הסיטואציה המשפחתית, ובתוכה להציע עזרה ותמיכה, היא הערך המוסף שאת מביאה. לאורך השנים את משתדרגת ביכולות שלך. את עוברת תהליך למידה, ועם היצירתיות, השירות שלך משתפר.
סבלנות וחוסר סבלנות – מצד אחד עלייך להתאזר בסבלנות כדי לאפשר לעסק להתרומם, מצד שני את חסרת סבלנות ומצפה שזה כבר יקרה, כאשר מה שמגשר בין הסבלנות לחוסר הסבלנות, הם המאמצים שלך בפיתוח, בשיווק, בתפעול וכו'.
Comentarios