בשנה האחרונה חווינו שינוי של המציאות העסקית שהיינו רגילים אליה. עסקים טובים נקלעו תוך זמן קצר לקשיים כלכליים ונאלצו לסגור את העסק. קשה להגיד שהקורונה כבר מאחורינו, ולכן כבעלי עסקים יש להיערך בהתאם. רשמתי כאן מספר נקודות שכדאי להתייחס אליהם:
1. מעגל ספקים ולקוחות מגוון - ככל שמספר הספקים או הלקוחות של העסק קטן יותר, כך הסיכון שלו עולה. בעלי עסקים ינסו להרחיב את מעגל הספקים והלקוחות, על מנת לא להיות תלויים בגורם יחיד.
2. רכישות מלאי - על מנת להפחית את הסיכון דייקו עד כמה שניתן את מלאי המוצרים שלכם. במידה ואתם עובדים עם מערכת מלאי ממוחשבת, הפיקו דוח מכירות לפי פריטים, בדקו מהם המוצרים הנמכרים ביותר שלכם ובהתאם לכך הרכיבו את המלאי.
3. רזרבות כספיות - נסו לתכנן איך תגיעו למשבר הבא בצורה טובה יותר. אני ממליץ (תלוי מאוד בגודל העסק) לשמור רזרבות כספיות בעסק בסכום שנע בין 50 ל-100 אלפי ש״ח.
4. אסטרטגיה עסקית - הגדירו את יעדי המכירות שאתם רוצים להשיג בשנה הקרובה, ומהם המשאבים הנדרשים לכך. תכנית עסקית מעודכנת המותאמת למציאות שהקורונה כופה עלינו, יכולה לסייע בניהול הפעילות העסקית.
5. שיפור היחסים בסביבה העסקית - גם אם העסק שלכם עבר את הקורונה בצורה טובה, ייתכן והספקים או הלקוחות שלכם חוו חוסר יציבות, והיא עלולה להתגלגל גם אליכם. אנחנו חיים בעולם של תלות הדדית. לכן שמרו על קשר טוב עם הלקוחות והספקים, הציעו עזרה והפגינו סולידריות חברתית.
לתאום פגישת ייעוץ שלחו הודעת ווטסאפ : https://wa.me/972545606843
Comments